21 oktober 2019
Av: Viktor Ydenius
Honda e
Honda E är bilen som är byggd för den som vill sticka ut, men med ett rent miljösamvete. Med linjer hämtade från förr, är Honda E nästa steg in i bilvärldens elektrifierade framtid. Bakom ratten i en Honda E kan resan in i framtiden inte annat än sammanfattas som ett rent nöje. Redan vid millennieskiftet introducerade Honda världens mest avancerade människoliknande robot, ASIMO, som visade att den moderna teknologin blivit en del av vår utveckling. Sedan Honda grundades har uppfinningar och originalitet varit företagets hjärtefråga och Honda har sett till att vara en av de aktörer som för vetenskapen framåt. Samtidigt som ASIMO tog sina första steg, fortsatte Honda att jobba stenhårt för en hållbar utveckling där spjutspetsteknologi blivit ett vapen för att Hondas produkter skall lämna ett minimalt klimatavtryck. Precis som ASIMO, är nya Honda E här för att visa att människocentrerad ingenjörskonst är här för att stanna. För många är Honda E drömbilen som blev sann, för japanerna har gjort minimalt med justeringar sedan de täckte av sin prototyp på Geneves bilmässa 2019. Designmässigt förenar den nutid och dåtid på ett finurligt sätt. Den retroinspirerade looken är stöpt i en minimalistisk form, som gjort Honda E till en designikon redan innan de första bilarna hunnit levereras. Dörrhandtagen är snyggt integrerade i dörrsidorna, istället för backspeglar återfinns strömlinjeformade kameror och däcken omges av specialdesignade kåpor som ska reducera mängden bromsdam så bilen ser renare ut längre. I Honda E finns det en tanke bakom precis allt. På insidan möts du av en luftig interiör och en bilvärldens bredaste infotainmentskärmar, som sträcker sig från dörr till dörr. Högupplösta skärmar ersätter de vanliga backspegelsfunktionerna och gör att du får bra bakåtsikt oavsett väderlek. Infotainmentsystemet kan liknas vid en modern dator där du kan välja egna bakgrunder, flytta runt bland appar och anpassa skrivbordet efter önskemål. Precis som hos en dator finns här WiFi att tillgå och tack vare Hondas AI-system kan du föra naturliga konversationer med systemet. Man får nästan nypa sig i armen för att inse att man befinner sig i en bil och inte ett futuristiskt vardagsrum. Honda E ser inte bara inbjudande ut, den är också fantastisk att köra. Genom att göra Honda E bakhjulsdriven har Honda satt körupplevelsen i fokus och tack vare elmotorn finns här magkittlande acceleration när det önskas. Honda E är framtagen på ett specialbyggt chassi för att kunna packas med all önskvärd teknik och en av de smarta innovationerna är en den så kallade enpedalskontrollen. Genom att använda sig av regenerativ bromsfunktion kan du mer eller mindre framföra Honda E med endast gaspedalen. Självklart kan du ställa in motorbromsens kraft med paddlar på ratten. Förutom att göra körupplevelsen bekvämare, gör den smarta bromsfunktionen att ingen energi går till spillo. Den energi som bromsas bort återanvänds helt enkelt för att öka bilens räckvidd. Att köra nya Honda E i innerstaden, passar bilen som handen i handsken och med en svängradie på nätta 4,3 m är bilen extremt lättmanövrerad. Tack vare sina kompakta yttermått är det aldrig svårt att klämma sig in bland de tightaste av parkeringsluckor. För den som dock tycker att det känns obehagligt att utföra parkeringsmomentet själv, kan du låta bilen helt ta över det. Med hjälp av kameror och ultraljudssensorer läser Honda E helt enkelt av den tilltänkta p-fickan och parkerar bilen automatiskt. Nya Honda E är fullproppad med tekniska innovationer som finns där för att underlätta din vardag, men en av de smartaste funktionerna är ändå bilens telefon-app. Genom denna kan du använda din mobiltelefon som bilnyckel, hålla koll på bilen genom så kallad geofencing och bestämma när bilen ska laddas. Det senare gör att du själv kan styra så att bilen laddas när belastningen på elnätet är minimalt och strömmen är som billigast - smart så det förslår! Som så många gånger förr tar Honda greppet om framtiden med sin Honda E. Genom att tänka om, tänka nytt och tänka rätt har Honda lyckats skapa en av årtiondets smartaste bilar i alla kategorier. Det är inte konstigt att världen har svårt att bärga sig till 2020 då de första modellerna levereras. För den som vill bli först att erövra Sveriges vägar i sin egen Honda E kan vända sig till Fordonsbolaget. Tack vare Fordonsbolagets förmånliga bilfinansiering och privatleasingsmöjlighet är framtiden här snarare än du anat. Privatleasing från 5329:-/månad. Här kan du bygga och beställa din Honda e!
16 oktober 2019
AV: Pierre Nordström
Hondadagarna 2019
Den 18-20 oktober vill vi på Fordonsbolaget bjuda in dig till tre fullspäckade dagar med Honda i rampljuset! Hondadagarna är den tiden på året som du gör ditt livs bästa bilaffär. Du som kör eller vill köra en Honda kommer få ta del av erbjudande som sparar upp till 50 000:- och vi kommer även att lägga mycket fokus på Honda e som beräknas levereras i början av sommaren! Vid köp av en ny Honda CR-V under Hondadagarna erbjuder vi dig 5 Års Serviceavtal och vinterhjul på köpet till ett värde av 30 000:-! Vid köp av en ny Honda Civic Type R under Hondadagarna erbjuder vi dig 20 000:- i rabatt, 5 Års Serviceavtal och vinterhjul på köpet till ett värde av 50 000:-! Vid köp av en ny Honda Civic under Hondadagarna erbjuder vi dig 15 000:- i rabatt, 5 Års Serviceavtal och vinterhjul på köpet till ett värde av 45 000:-! Vid köp av en ny Honda Jazz under Hondadagarna erbjuder vi dig 10 000:- i rabatt, 5 Års Serviceavtal och vinterhjul på köpet till ett värde av 40 000:-! Vid beställning av en ny Honda e erbjuder vi dig en gratis laddbox på köpet till ett värde av 15 000:-! Så går du i tankarna att köpa ny bil är är detta din chans till att göra ditt livs bästa bilaffär! Fantastiska priser på fantastiskt bra bilar är vad vi lovar under Hondadagrana 2109! Varmt välkommen in och se vad Hondadagarna 2019 har att erbjuda!
14 oktober 2019
Av: Viktor Ydenius
Nya Honda HR-V
Honda HR-V lyckas på ett briljant sätt att kombinera körglädje och praktikalitet i en snygg kostym. HR-V är bilvalet för den som vill göra alla familjemedlemmar nöjda. Honda har gått från att bestå av ett dussintal entusiaster som byggde om motorcyklar i ett litet skjul, till att bli en av bilvärldens största aktörer. Då man började med att tillverka bilar inom det s.k. Kei-car segmentet (den japanska regeringen styrde tidigt landets biltillverkare genom att med ekonomiska incitament se till att bilarnas yttermått begränsades på den lilla ön), ligger kompakta bilar i Hondas DNA. I linje med märkets arv är Honda HR-V en bil som trots slanka linjer och ett stilmässigt yttre, lyckas överraska med en rymlig interiör. Precis som i koncernsyskonet Jazz, återfinns de så kallade ”Magic Seats” i HR-V. De olika lägena kallar Honda själva för ”Long mode”, ”Tall mode” och ”Utility Mode” och poängen är att sätena ska kunna ställas om för alla tänkbara vardagssituationer. I praktiken innebär det att du i princip kan utnyttja bilens fulla längd när plankorna ska lastas, eller lyfta upp den bakre sittdynan för att ställa golvlampan i baksätet. Med volym upp till 561 liter behöver man aldrig oroa sig för att packningen inte får plats. I Honda HR-V återfinns funktioner som skyltigenkänning, linjeassistent, automatisk avbländning av helljusen och intelligent hastighetsbegränsare. Din HR-V kan beställas i flertalet olika utföranden och kommer med utrustningspaketen Comfort, Elegance, Executive eller Sport. Den sistnämnda kommer med den 182 hästkrafter starka turbo-fyran som tar HR- V till en ny nivå. Det nya chassit med ”Performance Damper” och den kortstegade manuella växellådan (automat finns givetvis också), som hittat sin inspiration i legendaren S2000, gör HR-V till en av marknadens mest körglada SUV:ar. Med sitt infotainmentsystem erbjuder Honda HR-V möjligheten att koppla upp telefonen direkt till mittkonsolens 7” skärm för att titta på Youtube-filmer, lyssna på musik och mycket mer. Genom röststyrningsfunktionen kan du också ringa samtal, trots att mobilen ligger kvar i fickan. Givetvis är det inte bara något du kan imponera på dina medpassagerare med, utan det hjälper föraren att hålla fokus på vägen. Just säkerheten är något som är högprioriterat hos Honda HR-V och bilen är fullproppad med den senaste tekniken som ska göra vägen till en säkrare plats för både dig och dina medtrafikanter. Till dessa system räknas linjeassistent, frontalkrocksvarnare, bromsassistans och aktivt citybromssystem. Kombinationen av finurligheter och körglädje gör Honda HR-V till en bil för hela familjen. Tack vare Fordonsbolagets förmånliga bilfinansiering och privatleasingsmöjlighet är Honda HR-V ett av de klokaste bilvalen du kan göra. Här kan du bygga eller beställa din Honda HR-V
26 september 2019
Av: Viktor Ydenius
Honda Jazz
Honda Jazz är den stora bilen i det lilla formatet. Tillsammans med en flora av japansk idérikedom och ingenjörskonst gör Jazz vardagsbestyren till en dans. Honda har gått från att bestå av ett dussintal entusiaster som byggde om motorcyklar i ett litet skjul, till att bli en av bilvärldens största aktörer. Då man började med att tillverka bilar inom det så kallade Keicar-segmentet (den japanska regeringen styrde tidigt landets biltillverkare genom att med ekonomiska incitament se till att bilarnas yttermått begränsades på den lilla ön), ligger småbilar i Hondas DNA. Genom åren har man trollat med knäna för att skapa bilar som upplevs större på insidan, än vad de ger sken av utvändigt. Honda Jazz är det slutgiltiga steget i Hondas strävan att kombinera form och funktion för att underlätta vardagen. Den bränslesnåla 1,3-liters i-VTEC-motorn på 103 Hk gör tankningen till ett paradoxalt nöje. För den som är ute efter mer effekt finns också en 1,5 litersmotor på 130 Hk, som tillsammans med den tätstegade 6-växlade manuella växellådan gör Jazz upplevs som en pigg småbil. Oavsett motoralternativ finns givetvis den 7-växlade CVT-automatväxellådan att tillgå för den som är ute efter mer avslappnad körning. Med sitt infotainmentsystem erbjuder Honda Jazz möjligheten att koppla upp telefonen direkt till mittkonsolens bildskärm för att titta på Youtube-filmer, lyssna på musik och mycket mer. Genom röststyrningsfunktionen kan du också ringa samtal, trots att mobilen ligger kvar i fickan. Givetvis är det inte bara något du kan imponera på dina medpassagerare med, utan det hjälper föraren att hålla fokus på vägen. Just säkerheten är något som är högt prioriterad hos Honda Jazz och automatisk nödbroms kommer som standard. Tillsammans med filhållningsassistent är Honda Jazz fullproppad med funktioner som skall hålla dig och ditt sällskap på rätt kurs. Med fem stjärnor i Euro NCAP kan du känna dig trygg i din Jazz. Att Honda Jazz är en bil för folket råder det ingen tvekan om. I en enkät med över 10 000 svenskar blev Honda Jazz det självklara valet. Tack vare Fordonsbolagets förmånliga bilfinansiering och privatleasingsmöjlighet är Honda Jazz nu ett smartare val än någonsin. Här kan du bygga och beställa din Honda Jazz
20 september 2019
Av: Viktor Ydenius
Honda Civic Type R
Hondas egen bad-boy, Civic Type R, har byggt på sig extra muskler och är nu uppkäftigare än någonsin. Med en imponerande tid på 7 min och 43.8 sekunder runt Nürburgrings gröna helvete, är den en av världens snabbaste framhjusdrivna bilar. Civic Type R är japansk racingperfektion när den är som bäst.  Honda har gått från att bestå av ett dussintal entusiaster som byggde om motorcyklar i ett litet skjul, till att bli bilmärket som storspelarna fruktade på racerbanor runt om i världen. Med 70 Grand Prix-segrar, 6 konstruktörsvinster och 5 förartitlar tillhör Honda ett av F1-cirkusens mest framgångsrika märken genom tiderna och Honda har varit noga med att baka in sin tävlingserfarenhet i deras produktionsbilar som allmänheten ska kunna åtnjuta. Type R är epitetet för Hondas entusiastbilar i sin råaste form. Med sin tätstegade växellåda, högvarviga motor och diff-broms har Honda Civic Type R gjort track-days till en rutin för allt fler.  För varje generation som gått, har Civic Type R blivit allt mer extroverta och motorerna har fyllts med mer pulver för att man ska kunna leva upp till sitt kaxigare yttre. Den senaste versionen av Hondas lyckopiller, FK8, är inget undantag.  Med en motoreffekt på 320 Hk och ett vrid på 400 Nm krävs det sulor på feta 245/30 R20 för att hålla Civic Type R på backen. Förutom de bredare däcken har Civic Type R fått nya avancerade aeordynamiska element för att öka väggreppet. Precis som på en superbil, fyller luftslitsarna i karossen en viktig funktion i att öka bilens downforce och den enorma bakvingen håller bakvagnen på plats när det börjar gå riktigt fort.  Att Civic Type R är byggd för race märks bakom ratten. Skalstolarna är bland de bästa som går att hitta i en bil idag, endast Porsche GT2 RS har stolar som kan mäta sig med dessa och det är inget dåligt betyg! Att kramgoa stolar behövs råder det ingen tvekan om, för i kurvorna går det undan. Honda själva påstår att ingångshastigheten till kurvan efter Metzgesfeld är 10 km/h högra än i föregående generation. För den som inte kört på Nürburgring säger kanske inte siffran så mycket, men jag kan garantera att det är snabbt. Faktum är att Civic Type Rs kurvtagningsförmåga gjort att den kunnat klippa banrekord på inte mindre än fem av Europas största banor! Likt Dr Jekyll och Mr Hyde kan man med körlägesväljaren få bilen att helt ändra karaktär. Precis som tidigare kan man välja entusiastlägena ”Sport” och ”+R” för att banoptimera den adaptiva fjädringen och få ut maximalt av det 38 procent styvare chassit. Förutom detta ställer lägena även om sportavgassystemet, så att det bjuder på avgaspuffar som ger ståpäls. För den som vill vara diskret och använda bilen till tråkiga vardagsbestyr finns nu också läget ”Comfort”. Det må låta tråkigt, men för första gången kan man nu köra sin Civic Type R över kullersten utan att packningen skakas sönder. Sammantaget gör det FK8 till en av de mest allsidiga sportbilarna på marknaden. Bara efter en provkörning inser man att mycket har hänt sedan Honda introducerade sin första hot hatch. De har gått från att vara busiga vardagsbilar till seriösa banverktyg, som kör ifrån sportbilar i miljonklassen. Tack vare Fordonsbolagets förmånliga bilfinansiering behöver det inte kosta skjortan att äga en underbar bil. Genom att ny teknik gör att Honda Civic Type R dessutom går att använda till vardags borde bilvalet bli en no-brainer när familjens nästa bilköp diskuteras vid middagsbordet.  Här kan du bygga och beställa din Type R
Kevin och Danny
15 maj 2019
Av: Pierre Nordström
Jobba hos oss!
Fordonsbolaget är Sveriges mest progressiva bilhandlare och är ständig på jakt efter nya driva medarbetare. Vår vision är att tillsammans med målmedvetna och initiativtagande medarbetare skapa framtidens bilhandel. Vi på Fordonsbolaget har sedan start haft konstant tillväxt. Vi har inlett ett intensivt arbete för att ställa om organisationen inför flytten till vår 14 000 kvm stor anläggning som just nu är under uppbyggnad. Vi söker nu kvalificerade medarbetare till följande roller: Dignostiker och felsökare med god kunskap av fordonselektronik. Allt eftersom dagens bilar blir mer och mer beroende av elektronik så ser tjänsten som mekaniker väldigt annorlunda ut idag. Vi söker därför dig som har god erfarenhet av elektronik och felsökning på fordon. Din främsta uppgift kommer vara att på ett kostnadseffektivt och kvalitativt sätt reparera och åtgärda fel som sällan är uppenbara. It-utvecklar och blivande Teamleader. Fordonsbolaget satsar på att förändra bilbranschen och köpupplevelsen på nätet och bygger därför nu upp Sveriges vassaste team.Vi har kommit en bra bit på vägen, men behöver nu förstärkning i vårt team. Vi har kommit en bra bit på vägen, men behöver nu förstärkning i vårt team. Teamet består idag av 7 personer som jobbar heltid med de olika projekten och vi har som mål att du skall bli team-leader på sikt. Inledningsvis kommer du arbeta som utvecklare och sätta dig in i bolaget och branschen, för att sedan gå mot en ledarroll. Till ansökan
22 mars 2019
Av: Pierre Nordström
När måste jag skifta däck?
Här nedan har vi gjort en sammanställning med viktiga datum och saker att tänka på gällande däck till bilen. I Sverige har vi lagar för vilken typ av däck som får användas under olika perioder och det är du som förare som ansvarar för att din bil har rätt typ av däck under dessa perioder. Att hålla koll på dessa datum kan vara enklare sagt än gjort men kan bli en kostsam läxa om du inte har rätt typ av däck. Dessa lagar gäller över hela Sverige. Här är viktig datum att hålla reda på: 1 december – 31 mars måste vinterdäck användas 1 oktober – 15 april får du använda dubbdäck  M+S eller så kallat "Mud and snow"-däck får användas året om M+S som inte har en snöflinga som symbol får inte användas på vintern   Det betyder att du måste använda vinterdäcken till 31 mars om det råder vinterväglag och kör du på dubbdäck måste de av innan 15 april, om det inte råder vinterväglag. Det många ofta glömmer är att det är lag att använda vinterdäck om det råder vinterväglag utanför dessa perioder, det är polisen på plats som avgör ifall vägbanan är belagd med vinterväglag eller ej. Definitionen av vinterväglag När det är eller befaras bli vinterväglag behöver vi i Sverige använda vinterdäck eller dubbdäck. Så här definierar transportstyrelsen vinterväglag: "Vinterväglag råder när det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägen. Polisen avgör om det råder vinterväglag på platsen där du befinner dig." Mönsterdjup för vinterdäck Det gäller även att ha däck i bra skick för att de ska vara godkända att använda, på vinterdäck gäller det att minst ha 3mm mönsterdjup runt om. Vi rekommenderar däremot att se över däcken när dem har 5mm kvar då dem kan vara slitna, torra eller ha dåligt med dubbar etc. Mönsterdjup för sommardäck För att ett sommardäck ska vara lagligt krävs det att däcket har ett mönster som är minst 1,6mm djupt. Vi rekommenderar däremot att byta innan däcket slitits ner så mycket då risken för vattenplaning är betydligt högre med däck som har mintre mönsterdjup. Boka tid för däckskifte Under dessa perioder är det högt tryck på däckverkstäderna och det är en bra idé att boka skifte eller byte i god tid. Till tidsbokning      
24 januari 2019
Av Pierre Nordström
Pressmeddelande: Vi bygger ny anläggning
(Från vänster: Christian Dovrell, COO. Kevin Aslan, VD och grundare. Danny Attar, Inköpsansvarig och grundare.) Fordonsbolaget bygger Europas modernaste bilanläggning Fordonsbolaget bygger Europas modernaste bilanläggning i Sigtuna Kommun med över 14 000 kvm och satsar på utveckling av unika IT-lösningar för branschen. Till följd av att fordonsindustrin hamnar efter i digitaliseringen väljer Fordonsbolaget att investera i både it-lösningar och i en ny bilanläggning i norra Stockholm, Rosersberg längs med E4 strax utanför Stockholm Arlanda Airport. Fastigheten, som blir 14 000 kvm stor, färdigställs i slutet på 2021 och kommer att erbjuda sport & premiumbilar och bli europas största Hondavaruhus. Parallellt med nybyggnationen satsar Fordonsbolaget på att utveckla ett helt unikt IT-system som kommer att effektivisera hela logistiken samt erbjuda möjligheter att klicka hem sin bil oavsett var man befinner sig. “Vi vill förenkla köpprocessen för människor när de köper sin bil. Det ska vara lika enkelt att köpa en bil online som en t-shirt eller ett par skor”, säger Kevin Aslan, VD på Fordonsbolaget. Under åren har man byggt upp en effektiv IT-avdelning som arbetar febrilt med att lansera det egetutvecklare mjukvarusystemet D.O.T (Dealership Of Tomorrow). 2021 beräknar avdelningen fördubbla styrkan och bestå av minst 10 anställda som enbart jobbar med att utveckla och bygga nya och smart it-lösningar för att automatisera och digitalisera bilhandeln både online och på anläggningen. 2018 omsatte fordonsbolaget en halv miljard med 1500 sålda bilar och 27 anställda varav 5 IT-utvecklare i Indien. Efter inflytt i den nya anläggningen, som beräknas stå klar 2021, förväntas Fordonsbolaget omsätta 1,5 miljard med 60 anställda och 10 heltidsanställda på IT-avdelningen. Kevin Aslan, VD 08-590 788 85 kevin.aslan@fordonsbolaget.se
17 januari 2019
Av Pierre Nordström
Vi öppnar transportbilsanläggning.
Fordonsbolaget tar ny mark och satsar stort på transportbilar. Till följd av en ökad efterfrågan av transportbilar väljer Fordonsbolaget att investera i en ny anläggning avsedd för försäljning av transportbilar. Med ytterligare 700 kvm lokal och mark om 1800 kvm ser Fordonsbolaget stor potential att slå sig in på transportbilsmarknaden och erbjuda kunderna ett brett utbud oavsett vilken typ av bil kunden söker. Parallellt med den nya anläggningen för transportbilar satsar Fordonsbolaget på att utveckla ett helt unikt IT-system som kommer att effektivisera hela logistiken samt erbjuda möjligheter att klicka hem sin bil oavsett var man befinner sig. “Vi vet att det finns en stor efterfrågan på transportbilar i alla storlekar och modeller. Vi har tidigare inte jobbat i det segmentet och är nyfikna på vad det har att erbjuda för vår fortsatta tillväxt. Vi vill förenkla köpprocessen för människor när de köper sin bil och vi är säkra på att smarta lösningar som vårt Distanspaket kommer underlätta köpet av en begagnad transportbil.” säger Kevin Aslan, VD på Fordonsbolaget. Lokalen är belägen intill E4:an vid trafikplats Glädjen. Kevin Aslan, VD kevin.aslan@fordonsbolaget.se
6 december 2018
Av Christian Dovrell
Årets digitala återförsäljare
Jag hade för Fordonsbolagets räkning den stora äran att ta emot Santander Consumer Banks utmärkelse för årets digitala återförsäljare i Sverige. En utmärkelse som gör mig extremt stolt över de satsningar som samtliga hos oss har gjort under året. Vår digitala resa, i en bransch som länge varit allt för analog, började i januari 2017 då vi lanserade vårt numer kända distanspaket, samt började sträva efter att vara pappersfria och sköta alla avtal digitalt. Syftet var att underlätta för våra kunder att köpa bil, oavsett vart i Sverige dem bor. Med låg ränta, 2 veckors "pengarna-tillbaka-garanti" samt fri leverans, blev distanspaketet snabbt en mycket uppskattad tjänst hos våra kunder. Redan första året sålde vi bilar från Ystad i söder till Haparanda i norr. Vi insåg tidigt potentialen i att digitalisera bilbranschen med allt från logistik, försäljning och leverans och i augusti 2017 fick jag äran att förstärka teamet och lägga mitt huvudfokus på detta i bolaget. Från första stund har fokus legat på att förenkla vardagen för såväl kunder, anställda som leverantörer vilket har inneburit att vi lagt mycket tid och energi på att utveckla en ny hemsida, där man enklare skall kunna hitta sin nya drömbil, räkna på finans, boka verkstad samt beställa sin bil online. Parallellt med hemsidan utvecklar vi, enligt mig, sveriges bästa affärs- och logistiksystem som börjar lanseras i januari 2019. Med extremt högt uppsatta mål är resan lång, men vi är en bit på vägen och i oktober 2018 lanserade vi en helt ny hemsida. Trafiken har mer en tredubblats och antalet leads är högre än någonsin. Det lönar sig verkligen att tänka digitalt, och effekten är direkt och mätbar. Samtidigt har vi med hjälp av en mycket hungrig och kunnig Pierre gett vår marknadsföring ett rejält lyft och om du inte sett de grymma bilderna han tar, så föreslår jag att du går in på våra sociala medier och kollar in dessa. Facebook Idag är vi 7 stycken i teamet med konsulter i Sverige, Indien och Montenegro som 24/7 har våra hjärnor inställda på hur vi ska bli den ledande digitala bilhandeln. Dagligen kollar vi på andra branscher som kommit längre och tänker på hur vi kan implementera dessa ideér i vår och kundens vardag för att underlätta och effektivisera. En stor del i arbetet är också att få andra aktörer på marknaden att tänka mer digitalt och det känns därför extra roligt att få en utmärkelse av Santander, som precis som vi jobbar hårt för att digitalisera bilmarknaden. Tack Santander och tack alla kunder, personal och leverantörer för detta året och nästa år kan ni se fram emot en mängd nya och innovativa lösningar från vår sida. Är du kund, leverantör och har en bra idé eller vill samarbeta och bidra till att förändra marknaden? Maila mig på christian.dovrell@fordonsbolaget.se
6 december 2018
Av Pierre Nordström
Möt våra säljare
  Elias Ghazal Möt Elias! Elias har jobbat hos oss i 1.5 år och är därmed den säljare som varit hos oss längst. Elias beskrivs som en trevlig och tillmötesgående säljare som alltid sätter kunden i fokus. Vi frågade Elias vad det bästa är med att jobba på fordonsbolaget, så här svarade han. “Den familjära atmosfären som vi har är det få som har. Att få träffa alla fantastiska kunder, nya som gamla och att hjälpa dem göra ett av livets största affärer ekonomiskt, det är fantastiskt kul.”En försäljning som är extra speciell för Elias var när han sålde en Mercedes G500 4x4, det är en häftig känsla att sälja en så speciell bil säger Elias.   Sebastian Ahlbaum Möt Sebastian. Med sju år inom sälj och tre som bilsäljare är sebastian vår mest erfarna säljare. Sebastian beskrivs som förtroendeingivande och lättsam med glimten i ögat av kunderna. När vi frågar sebastian om sitt starkaste minne som säljare berättar han om när han sålde en bil till kund. Kunden va så nöjd med köpet att han senare kom tillbaka med två av sina bröder som också köpte varsin bil av Sebastian. Sebastian har tidigare jobbat i en lägre prisklass och är sugen på att sälja en av våra exklusivare bilar. Skulle han få välja skulle han vilja sälja någon av våra Ferrari 488:or.   David Davidsun Möt vår säljare David. David är vår yngsta säljare men har redan fyra års erfarenhet av sälj. Största drivet för David är att få möta nya människor och att det inte finns en dag som är en annan lik. När vi frågar våra kunder hur dem upplever David säger dem att dem uppskattar det personliga bemötandet och förtroendet David inger. Starkaste minnet David har från att sälja bil är sin första försäljning. David fick möjligheten att sälja en bil till sin tidigare chef. En försäljning som verkligen satt sig på minnet.   Asif Ahmad Vårt senaste tillskott till vårt säljteam är Asif. Asif har tidigare erfarenhet av att jobba med försäljning och specifikt bilbranschen. Med flera års erfarenhet av sälj är Asif en stor tillgång i vårt team och har många kontakter inom branschen. Asif brinner för att hjälpa kunden att hitta sin nästa drömbil, han säger att det bästa med yrket är att dagligen träffa nya människor och helhjärtat hjälpa dom med sin nästkommande bil. När vi frågar våra kunder hur de skulle beskriva Asif med tre ord svarar dem samarbetsvillig, professionell och ärlig. En bilaffär handlar om mycket pengar och det är en ära att vara den som får dessa affärer att tryggt gå i lås säger Asif själv.   Gustaf Malmström Utöver vårt säljteam har vi även Gustaf, vår hallvärd. Gustaf hjälper till att sälja bilar när säljarna har fullt upp. Vi frågade Gustaf hur en kund skulle beskriva honom med tre ord. Så här svarade Gustaf: Hjälpsam, trevlig och bemötande! Dessa tre ord borde beskriva mig rätt bra. Gustafs starkaste minne är första bilen han sålde hos oss som även råkade vara på hans födelsedag. Det är något han kommer bära med sig länge säger han. Vi frågade vilken som är Gustafs drömbil att sälja och så här svarade han: Oj, svår fråga. Det är kul att sälja dem flesta bilarna. Men att sälja en Audi R8 Spyder hade inte varit fel!
2 november 2018
Av: Pierre Nordström
Nya Honda CR-V Hybrid
Säljstart Under förra höstens bilsalong i Frankfurt visades nya Honda CR-V med europeisk specifikation upp – modellen som sådan hade redan visats i USA ett år tidigare. Bilen presenterades som ”CR-V Hybrid Prototype” vilket gjorde den extra intressant. Trots att Honda med modellen Insight är pionjärer inom hybridområdet så har det dröjt innan tekniken kombinerats med det populära suv-segmentet. Nu är det ändring på det. Från och med oktober öppnar orderböckerna för nya CR-V med hybriddrift i Europa. Honda CR-V Hybrid Under skalet finns en tvåliters VTEC-motor och en elmotor som tillsammans ger 185 hästkrafter och 315 newtonmeter. Växellådan är av steglös typ och kallas e-CVT. Honda kallar sitt hybridsystem för i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) och det växlar automatiskt mellan tre lägen: enbart eldrift (EV Drive), hybriddrift (Hybrid Drive) och bensindrift (Engine Drive). Via en skärm i bilen kan man följa hur systemet jobbar. Systemet jobbar med andra ord ungefär som andra hybridlösningar på marknaden. Turbomotor Nya Honda CR-V kommer även med enbart bensinmotor – 1,5 VTEC Turbo. Produktionen av CR-V Hybrid för den europeiska marknaden startar i november och första leveranserna sker i början av 2019. Se alla våra nya CR-V i lager
custom loader image